Köpvillkor för GrönInteriör.se

Köpvillkor enligt gällande svensk köplag och Hemköpslagen, 2005:59 och e-handelslagen 2002:562.
Ingen försäljning till minderåriga (under 18 år) utan målsmans tillåtelse.

Allmänt

Detta är en nätbutik. Du köper varor genom att klicka på en produkt och sedan gå till Varukorgen där du väljer betalningssätt. När du du gjort detta godkänner du också Grön Interiörs köpvillkor enligt den här texten.

Grön Interiör bedrivs av Edura AB, org nr: 556618-3397. Tel 0258-10880

  •  Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning av en produkt.
  •  Varan tillhör Edura AB så länge betalning ej erhållits.
  •  Spara dina köpehandlingar då de gäller som kvitto och köpebevis som kan behövas om du vill returnera eller reklamera en produkt.


Priser

De priser som anges är inklusive moms i svenska kronor. Det pris som är angivet vid din beställning är ditt gällande pris. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser när som helst.


Garantier

Produkter från Prolana har två års fabriksgaranti, dvs för fabrikationsfel. Spara kvittot som köpebevis.

Betalning

Betalning sker genom något av nedanstående fyra alternativ:

1. Betalning med kort
- VISA, MasterCard och Eurocard

2. Direktbetalning i bank via Swedbank

3. Förskottsbetalning
genom insättning av hela summan på vårt bankgiro nr 5408-8950, Edura AB, Grön Interiör. Leverans sker när betalningen inkommit till oss och när produkterna finns hemma.

4. Fakturering
kan ske genom att 20% av köpebeloppet erläggs som handpenning då ordern läggs och återstoden av köpeskillingen faktureras i samband med leverans. Vi gör en kreditundersökning och om den är godkänd får du faktura med 10 dagars kredit. Faktureringsavgiften är 50 kr inkl moms.
Fakturering kan endast ske till personer bosatta i Sverige. Vid försenad betalning utgår påminnelsavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 50 SEK inkl. moms. Vi polisanmäler alla försök till bedrägeri.

OBS! Vi säljer inte fakturor till andra företag.

Leverans


1. Produkter som finns i lager skickar vi normalt inom 2-8 arbetsdagar efter beställning. Merparten av barnsortimentet finns vanligen hemma, samt kuddar, täcken och bäddmadrasser i vuxenstorlekar.

2. Madrasserna tillverkas hantverksmässigt efter beställning och produktionen startar först då din order och handpenning har kommit in till oss. Produktionstiden är 6-8 veckor och levereras sedan direkt.

3. Sängramar levereras demonterade i platta paket. Montering ingår ej i priset för någon produkt.

4. Om du bor utanför Sverige ansvarar du för att produkten/produkterna kan importeras, samt betalar eventuell moms och tullavgift. Om sändningen av någon anledning stoppas av tullen och måste returneras till oss debiterar vi dig returfrakten.

5. Vi använder i första hand DHL för alla leveranser. Privatpersoner får mindre paket till sin närmaste DHL Service Point (http://www.servicepoint.se/). Företag får direktleverans. Du får ett spårningsnummer i samband med att paketet skickas från oss så att du kan spåra ditt pakets väg själv på www.dhl.se: Spåra paket här!

6. Om du har beställt produkter vars paket är större än 50x50x120 cm, eller om försändelsen innehåller fler än ett kolli, ingår frakt till din port eller nämaste DHL-terminal där du kan hämta ut leveransen.

Uppbärning i lägenhet ingår inte,
så vi ber dig ordna med bärhjälp den dag du får leverans av större kollin. DHL kontaktar dig i förväg.

7. Vi kan ibland återanvända emballage och förpackningsmaterial av miljöhänsyn. Bli därför inte förvånad om du ser ett främmande tryck på kartongen eller om den ser begagnad ut. Innehållet är alltid fräscht.

Leveranskostnader


Fri frakt på alla beställningar inom Sverige. Leverans till Norge debiteras med enhetsfrakt 550 kr inkl. moms. Leverans till Finland och Danmark debiteras med enhetsfrakt 450 kr inkl. moms. För leverans till andra länder kontakta oss för prisuppgift.
Ej uthämtat paket debiteras med 160 SEK. Observera att detta är en subventionerad enhetsfrakt. Om du returnerar produkter till oss enligt nedan blir frakten annorlunda.

Returer och ångrat köp


Om en beställning görs via en e-handel gäller hemförsäljningslagens ångerrätt i 14 dagar från det att du mottagit varan. Detta förutsätter att varan är i nyskick och att du har kvar originalemballaget. Om du vill ångra ett köp kontaktar du oss på info@groninterior.se, via telefon 0258-108 80 eller med brev för att komma överens om returen. Varan måste vara oanvänd och returneras i originalförpackning tillsammans med eventuella dokument som medföljde produkten. Vid ångrat köp står du själv för returkostnaden. Vi återbetalar varan inom 30 dagar från det att den anlänt till oss, granskats och godkänts enligt ovan.

Returfrakt från ångrat köp betalas av dig som kund. Produkten ska återsändas direkt till vårt lager (ej service point eller utlämningsställe) efter kontakt med lagret. Fraktkostnaden beror på vilket bolag du väljer, samt storlek och vikt på paketet. Ett tips är att titta på DHL:s sida för privatpersoner. Om det är större paket kan du kontakta oss för hjälp med bokning av frakt och prisuppgift. 


Här kan du ladda ner vår blankett för returer. Klicka på länken: Returblankett

För konsumenter som handlar i Grön Interiörs fysiska butik gäller en veckas öppet köp mot uppvisande av kvitto. Varan ska återlämnas i samma skick som när den köptes, vara oanvänd, oskadad och i sin ursprungliga förpackning.

Beställningsvaror i specialutförande kan inte returneras, ej heller bäddprodukter då de räknas som hygienvaror. Alla måttbeställda produkter, alla sängramar samt madrasser för vuxna är undantagna returrätt då de tillverkas speciellt för dig som unik kund.

Reklamationer


Om du vill reklamera en produkt kontaktar du vår kundtjänst på 0258-10880. Om du har upptäckt en skada meddelar du oss så snart som möjligt, dock senast 5 dagar efter mottagandet. Beskriv hur du tror skadan uppstått och vari den består. Om produkten är transportskadad behöver du meddela detta till utlämningsstället när du hämtar ut paketet, eller till den levererande chauffören. Fotografera skadan och spara som bevis. Edura AB ersätter den skadade varan med en ny i mån av möjlighet, annars med återköp.

Vi ersätter inte skador som uppstått via felaktig förvaring eller hantering.

Produkter från Prolana har 2-års fabriksgaranti, dvs för fabrikationsfel. Spara köpehandlingen då den gäller som garantibevis.

Returadress: Edura AB, Näsvägen 30, 790 70 FURUDAL.
Tel: 0258-10880 kl 09-16 vardagar.
E-post: info@groninterior.se

Kunduppgifter

Kunduppgifter lämnas inte ut till någon extern part under några som helst omständigheter.



Grön Interiör bedrivs av Edura AB

Edura AB, Näsvägen 30, 790 70 Furudal. Tel: 0258-108 80. E-post: kontakt@edura.se.


Den fysiska butiken Grön Interiör finns på Renstiernasgata 19, 116 32 Stockholm. Tel: 08-403 905 43.

Välkommen!